Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2017

"Τέλεψε το έργο μας!" - πνοή στ' όνειρο


Άνθρωποι που έδωσαν τη ζωή τους σε μια ιδέα! Που στάθηκαν γενναία μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα, που πολέμησαν, που εγκατέλειψαν κάθε χαρά της καθημερινής ζωής για να κάνουν πράξη το παγκόσμιο όνειρο μιας ανθρώπινης κοινωνίας. 
Και η συνέχεια:
Άνθρωποι που σήμερα αντιστέκονται στη βαρβαρότητα. Και δε διστάζουν να βροντοφωνάξουν τις ιδέες τους ακόμα κι όταν εκτελούνται, βασανίζονται, φυλακίζονται, πετιούνται στο περιθώριο της ζωής και στερούνται μικρές και μεγάλες χαρές για να δώσουν καινούρια πνοή στο παγκόσμιο όνειρο.

Σε όλους αυτούς τους ανθρώπους, του χτες και του σήμερα, γνωστούς κι αγνώστους, σας καλώ να κάνουμε ένα μεγάλο blogοαφιέρωμα. Για να θυμηθούμε, να μάθουμε, να πάρουμε κουράγιο και παράδειγμα
Με αφορμή το "Έτος Νίκου Καζαντζάκη" που διανύουμε, σας καλώ να δώσουμε το δικό μας στίγμα, μακριά από τα βαρύγδουπα - κούφια λόγια και τις επίσημες φιέστες. Και στέκομαι σε αυτό το απόσπασμα από την "Ασκητική" του: 

"Δεν προφτάσαμε να κάμουμε έργα τις ιδέες μας· κάμε τις έργα εσύ! Δεν προφτάσαμε να συλλάβουμε και να στερεώσουμε το πρόσωπο της ελπίδας μας· στερέωσέ το εσύ! 
Τέλεψε το έργο μας! Τέλεψε το έργο μας! Μέρα νύχτα μπαινοβγαίνουμε στο κορμί σου και φωνάζουμε. Όχι, δε φύγαμε, δεν ξεκορμίσαμε από σένα, δεν κατεβήκαμε στη γης. Μέσα από τα σωθικά σου ξακλουθούμε τον αγώνα! Λύτρωσέ μας!"

"Τέλεψε το έργο μας!" - πνοή στ' όνειρο
άνθρωποι του αγώνα - χτες και σήμερα

Μπορείτε να πάρετε μέρος μέχρι τις 15 Νοέμβρη με:
-με μια μικρή ή μεγάλη αναφορά σε ένα πρόσωπο 
-με όποια δημιουργία σας που θα εμπνευστείτε από ένα πρόσωπο

Τονίζω (για να μην εγκλωβιστούμε/περιοριστούμε) ότι ο άνθρωπος, που θα επιλέξετε να μας παρουσιάστε, μπορεί να είναι και άγνωστος. Και πως ο θάνατος δεν είναι η μόνη θυσία.

(Εδώ κι εδώ, δυο δικές μου, παλιές, αναφορές για να δώσω ένα παράδειγμα.)


Pawel Kuczynski



συμμετοχές:


22 σχόλια:

  1. Α, ήδη έχω κάνει ένα αφιέρωμα! Στον πατέρα του Τάσου του Κάβουρα, με αφορμή το βιβλίο του (πριν το διαβάσω όλο).
    Θα δουλέψω πάνω σε αυτό, τώρα που έχω ολοκληρώσει όλο το βιβλίο.
    Δύσκολο δρώμενο, αλλά χαίρομαι που βάζεις δύσκολα Αλεξάνδρα μου!
    Φιλιά!♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δύσκολο, αυτή η λέξη μου ήρθε και μένα στο μυαλό, όταν το σκέφτηκα. Αλλά το τόλμησα, γιατί πολλοί εδώ είμαστε για τα δύσκολα!
      Αυτό το αφιέρωμά σου είναι τέλεια συμμετοχή!
      Καλημέρα! ♥

      Διαγραφή
  2. ΠΟλύ καλό αφιέρωμα για έναν λογοτέχνη που πολλοί αγαπάμε τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου, Κική! (Το αφιέρωμα είναι για τους ανθρώπους που αφορά το απόσπασμά του: εκείνους που μας ζητούν να συνεχίσουμε το έργο τους κι εκείνους που το συνεχίζουν.)

      Διαγραφή
    2. Γιατί δεν ήταν τρελοί, ήταν Ελεύθεροι!

      http://ekfrastite.blogspot.gr/2017/09/blog-post_34.html

      Διαγραφή
    3. Για το δρώμενο, Αλεξάνδρα μου το επάνω λινκ.

      Διαγραφή
  3. Αλεξάνδρα μου πολύ καλή ιδέα....! και μπράβο για την έμπνευση και το σχεδιασμό. Θα προσπαθήσω να ανταποκριθώ γιατί πραγματικά αξίζει μια τέτοια δουλειά. Απλά οδήγησέ με δίνοντας κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες (που θα το αναρτήσουμε κλπ).
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε και θα πάρεις μέρος!
      Η ανάρτηση γίνεται στα blogs σας. Τι άλλο;

      Διαγραφή
  4. Η ιδέα σου φανταστική Αλεξάνδρα μου!
    Τα δικά σου αφιερώματα εξαιρετικά και άριστο παράδειγμα προς μίμηση, αν και η ομορφιά αυτού του δρώμενου θα είναι ο διαφορετικός τρόπος που θα επιλέξει ο καθένας που θα συμμετέχει, πέρα από την ποικιλία των προσώπων με τα οποία θα έρθουμε όλοι σε επαφή!
    Ελπίζω να τα καταφέρω να είμαι στην παρέα, γιατί μου αρέσει τρομερά η ιδέα, όμως όλα θα εξαρτηθούν από τον χρόνο που θα έχω διαθέσιμο, λόγω υποχρεώσεων.
    Φαντάζομαι ότι κάτι θα γίνει...
    Φιλιά πολλά και επανήλθες φρέσκια, με όρεξη και δυναμισμό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάθε φορά γράφω "αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη" και μου ζητάνε ένα παράδειγμα. Και τώρα που έβαλα παράδειγμα, θα μου πεις ότι περιορίζω τη φαντασία!!!!
      Εννοείται πως ο καθένας θα φτιάξει τη δική του συμμετοχή όπως θέλει και είναι μάλιστα ζητούμενο. Εγώ έδωσα μια ιδέα κι όχι κατευθύνσεις.
      Μακάρι να προλάβεις, Γλαύκη μου! ♥

      Διαγραφή
  5. Ωραίο δρώμενο. Διαφορετικό από τις αναρτήσεις που βάζω στο δικό μου blog, αλλά θα προσπαθήσω να συμμετέχω, Αλεξάνδρα μου. Πολλά φιλιά και πάντα τέτοιες πρωτοβουλίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα χαρώ πολύ να βρεις κάπως να ταιριάξεις το θέμα με το blog σου. Φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  6. Κάθε πρόκληση και καλοδεχούμενη Αλεξάνδρα μου!
    Είναι τόσα πολλά τ' άτομα στα οποία έχω σταθεί και αξίζουν ένα αφιέρωμα, για να δω πιο απ΄όλα θα μου κάνει "ΚΛΙΚ"!
    ΑΦιλάκια πολύ δυναμικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ δεν έχω καταλήξει... ό,τι μου πει η στιγμή. Φυσικά, μπορείς να κάνεις αφιέρωμα σε περισσότερα από ένα πρόσωπα.
      ♥♥♥

      Διαγραφή
  7. Κι άλλο χαλαρό δρώμενο. Σε αγαπάω λέμε. Η ιδέα σου είναι εξαιρετική και σαφώς θα την τιμήσω! Δεν ξέρω πότε, αλλά σίγουρα θα την τιμήσω.
    Να είσαι καλά Αλεξάνδρα μου να μας ξεσηκώνεις δημιουργικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό το δρωμενο είναι κομ.ατακι δύσκολο για μενα Αλεξάνδρα μου..ομως παρακολουθω και διαβαζω τις συμμετοχές των φιλων μας με χαρα.. να περνας ομορφα και να έχεις ενα ομορφο Φθινόπωρο. φιλάκιαα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εξαιρετική η πρωτοβουλία σου.
    Τα όνειρα και τα μεγάλα οράματα πάντοτε έπαιρναν ζωογόνο πνοή από τις θυσίες των αγωνιστών.
    Ψυχή βαθιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...